Völkl Aura + Scarpa T1

Östersund Telemark Club Forum Pryltorget Völkl Aura + Scarpa T1

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4620 Svara
    Linn
    Gäst

    Pga byte till NTN säljer jag en komplett telisutrustning bestående av ett par Völkl Aura 11/12 156cm (silverfärgande med turkost geisha-motiv) med R8 bindningar samt ett par Scarpa T1 dampjäxor i strl 24 (den vit-silvriga modellen).
    Både pjäxor och skidor är i mkt bra skick och inköpta nya av mig.
    Pris: Skidor 2500:-, pjäxor 1300:-, vid köp av allt 3000:- totalt.
    Sakerna finns i Sthlm men kan tas med till Ramis nu i helgen om intresse finns.

    #4622 Svara
    Birgitta
    Gäst

    Hej!
    Jag försöker hitta utrustning att köpa och slippa hyra den (med den mycket skiftande kvalitet det brukar innebära…). Är mycket intresserad av att kolla in de där pjäxorna. Ska till Ramis, så det kanske finns möjlighet att prova? 🙂

    #4623 Svara
    Linn
    Gäst

    Hej!
    Jag kan ta med pjäxorna till Ramis. Är du också intresserad av skidorna?
    Mvh Linn

    #4643 Svara
    Birgitta
    Gäst

    Är ingen hejare på det där med att köpa skidor, men jag är strax under 1,70 cm, så de kanske är korta? Eller? (Avslöjar min inkompetens på området och öppnar för försäljningsknep 😉 )

    Vad har du för storlek på vanliga skor, förresten? Har aldrig hittat några scarpa att prova, så jag vet inte riktigt hur de är i storleken.

    #4649 Svara
    Linn
    Gäst

    Hej!
    Om du är runt 170 tror jag tyvärr skidorna blir lite för korta.
    Pjäxorna är mondopoint 24, dvs ca 37-38 i svensk strl. Själv har jag normalt strl 37 i skor men gick upp lite i strl då jag har haft en formgjuten innersula i vilket gjorde innerskorna mindre. Om man inte har det tror jag en 38 också funkar utmärkt. Skalen är definitivt tillräckligt stora och innerskon värms ju så att den formar sig efter foten.

    I pjäxorna sitter ett par splitternya intuition innerskor som aldrig är värmda, dessutom är powerstrapen utbytt mot en nyare variant som är som en booster strap.

    Vill du att jag tar med pjäxorna nu i helgen?
    Mvh Linn

    #4650 Svara
    Birgitta
    Gäst

    Jag vill hemskt gärna prova pjäxorna! Toppen om du kan ta med dem!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
Svar till: Svar #4643 i Völkl Aura + Scarpa T1
Information om dig: