K2 Hardside – någon som har åkt på den?

Östersund Telemark Club Forum Diskussioner K2 Hardside – någon som har åkt på den?

  • Detta ämne är tomt.
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #957 Svara
    Håkan
    Gäst

    Hittade ett par 2011 K2 Hardside till rimligt pris i Åre, men undrar om de verkligen duger även i pisten? Har åkt på Völkl Mantra och gillar verkligen den, är det någon som vet hur Hardside är jömfört med Mantran, eller rent allmänt om den kan hantera även hård pist??

    #1158 Svara
    Håkan
    Gäst

    Efter att ha köpt Hardside och åkt på dem några dagar kan jag rapportera att de är mycket mer lättsvängda jämfört med Mantra (troligen delvis tack vare tiprocker) och enklare att få in i kortare svängar. Å andra sidan är de inte alls lika fartstabila som Mantra varken i hård pist eller i upplörd lössnö eller småpucklar (typ Hummeln en eftermiddag när det snöat mycket).

    Jag skulle rekommendera att köppa dessa 10-15 cm längre än en modell utan tiprocker och troligen är det delvis därför jag upplever mina som lite fladdriga (jämfört med Mantra som ju nästan är som en bred storslalomskida).

    Men det är absolut en kul skida – jag får väl hålla till i skogen i år och svänga kort runt träden…

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Svar till: Svar #1158 i K2 Hardside – någon som har åkt på den?
Information om dig: